2017. január 1., vasárnap

Szilveszteri finomságok

2016.év szilveszterén ezeket a finomságokat ettük:

Ebédre a maradék levesben főtt húst répa-krokettel és meggymártással:
A répa krokett így készült:
1 kg répát megpucoltak, felkarikáztam, sós vízben megfőztem.
Összeturmixoltam 3 tojással, megsóztam, raktam bele liszteket (lenmaglisztet, szezámlisztet, tápiókalisztet és kókuszlisztet). Amikor már tudtam belőle golyókat formázni, akkor volt jó. Volt itthon Paleolit Éléskamra Panírmorzsám, a golyókat korongokká nyomtam szét, megforgattam őket a panírmorzsába, kisütöttem forró zsírban.

A meggymártáshoz a fagyasztott meggyet lassú tűzre feltettem, kis vizet öntöttem alá. Amikor már felolvadt a gyümölcs és megmelegedett, a levéből vettem ki egy tálba, kihűtöttem, elkevertem csomómentesen pár ek. manióka lisztet, visszaöntöttem a meleg meggyhez, kevergetve főztem, szépen besűrűsödött a leve.
Fahéjjal lehet ízesíteni, azt elfelejtettem.

Vacsira a virslihez (természetesen én paleós virslit ettem) majonézes salátát csináltam és szezámmagos kiflit sütöttem:
Majonézes saláta:
3 édesburgonyát megpucoltam, felkarikáztam, sós vízben megfőztem.
5 tojást keményre főztem, felkarikáztam.
100 g Totu krém-be tettem egy kevés citromlevet és paleós mustárt, összeforgattam az édesburgonyával és tojással.
Irtó fincsi lett! Ebből szilveszteri hagyomány lesz!

Szezámmagos kifliket a Paleolit Éléskamra sós nyújtható tésztájából készítettem a csomagoláson levő leírás betartásával.
Nagyon jó lett, ezt is szívből ajánlom!

Ezekkel az újévi szerencse-malacokkal kívánok nagyon boldog 2017-es évet minden blog-olvasómnak!
Szilveszteri marcipános malackák
309 g marcipán (0,5 dl vízben feloldani 60 g eritritet, + 1 ek méz + 200 g hántolt darált mandula)
3 tojássárgája
50 g kókuszolaj
60 g kókuszcukor
20 g gesztenyeliszt
40 g Yungas nyújtható édes tészta
100 g tápióka liszt
Két fólia között nyújtottam vékonyra, pogácsa-szaggatókkal szaggattam.
3 különböző méretű szaggatóra van szükség a malackák megformálásához.
A legnagyobb körből lesz a feje, a középsőt félbevágva lesz a 2 füle, a legkisebb lesz az orra. Az orrlyukait fogpiszkálóval csinálom, a szemei mazsolák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése