2016. december 21., szerda

Karácsonyi finomságok 2016-ban

A bejglit már megsütöttem régebben, a fagyasztóban várja a Szentestét.
Készítettem marcipános és mogyorós-narancsos szaloncukrot, ami már elfogyott.

Ma újra a konyhában ügyeskedtem.
Ebből:
               linzer-tészta                                  marcipán massza

ez lett:
              isler/linzer                marcipános szaloncukor
Isler/linzer
100 g gesztenyeliszt
100 g tápióka liszt
100 g darált dió
50 g por eritrit
csipet só
csipet fahéj
1 citrom reszelt héja
100 g hideg disznózsír
50 g kemény kókuszzsír
Összegyúrom.
1 tojássárgája

Fóliába csomagoltam, hűtőben pihentettem kb. fél órát.

Két fólia között vékonyra nyújtottam, szaggattam, 180 fokon 10 perc alatt kapott egy kis színt.
Nagyon morzsálódik, kicsit beraktam a hűtőbe tepsistől, mikor meghűlt, már könnyen megfoghatóak voltak. Lekvárral töltöttem (házi baracklekvár), az islert olvasztott csokival lekentem.

Irtó finom. Nagy önuralom kell hozzá, hogy ne faljam föl még ma az összeset!

Marcipán
0,5 dl víz
60 g eritrit
Felmelegítem, míg elolvad az eritrit.
+ 1 ek méz
200 g mandula (blansírozott darált)

Szépen összeáll, formázható.
Kiskanálnyi adagokból hengeres szaloncukrokat formáztam, hűtőben dermedt egy kicsit, majd olvasztott cukormentes étcsokiba forgattam.

Mai program: stollen sütés és még egy óriás rúd diós bejgli:
krisztakonyhja.blogspot.hu/2016/12/stollen-paleo.html?m=1

Rita narancsos-csokis muffint akart sütni, így megalkottuk együtt:
3 tojás
1 narancs reszelt héja és kifacsart leve
Szódabikarbóna+citromlé
Eritrit+méz
2 púpos ek mandulaliszt
2 púpos ek gesztenyeliszt
1 púpos ek tápiókaliszt
100 g darált mandula
Robotgéppel összekevertük, muffinpapírral kibélelt szilikonos muffin sütőbe öntöttem a masszát
180 fokon 25 percig sült. A lányoknak nagyon ízlett, még Ilka is bevágott kettőt belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése