2016. augusztus 20., szombat

Diétás nyaram dióhéjban

A 2016-os év nyara megszorításokkal volt bekorlátozva.
Nem tagadom, hiányzott a sok gyümölcsös-süti, palacsinta és goffry, amit a Balcsin szoktam sütni.
A lecsóról és tojásrántottáról már nem is beszélve.

Sokszor voltam úgy, hogy nem tudtam mit egyek, mert nem jutott semmi ehető az eszembe. Ilyenkor bekaptam egy kis gyümölcsöt, és próbáltam elterelni a gondolataimat az evésről.

Szerencsére a tejem nem apadt el a koplalástól, viszont fogytam pár kilót:)))

Még nyár elején fedeztem fel, hogy vannak olyan lisztkeverékek, mikből tojás nélkül is lehet sütni, és még olajos magvan sincsenek benne.
A Szafi free-vel mellélőttem, mert tartalmazott nem paleós összetevőket (hajdina liszt, köles liszt, cirokliszt), de ha már megvettem, elhasználtam. A kenyerének olyan mellékíze van, hogy jól meg kellett pakolnom kolbásszal, hogy meg bírjam enni.
 A nokedlije viszont nagyon finom volt mind ízre, mind állagra:
 A pizza is jó volt, reggelente azt sütöttem simán lepénynek, és arra kentem a répazsírt és kolbásszal, szalonnával, retekkel ettem. Nem is voltam éhes délig:)

A másik lisztkeverék-termékcsalád, amit próbáltam a Yungas.
Van nyújtható sós és édes lisztkeverékük is.
Az édesből szuper kekszet sütöttem. A csomagoláson leírtak alapján, csak egy kis fahéjat tettem hozzá, és tisztára olyan lett, mint régen a Mese keksz:)
A sós durván sós volt, szinte ehetetlen, és az állaga se volt jó (sütés után, ahogy meg akartam fogni, szétmorzsálódott).
Konzultáltam a forgalmazóval, még szerencse, hogy pécsi, és régebbről ismerem.
Kicserélte az egész zacskót, és tanácsolta, hogy rakjak a lisztkeverékhez manióka lisztet, hogy ne legyen annyira sós (véletlenül elsózta a csomagoló hölgy).
Végül kikísérleteztem, hogy a 100 g lisztkeverék (amit a recept ír) helyett 50 g-ot használtam csak + 50 g manióka lisztet, és így jó lett mind az állaga, mind az íze.




 Yungas zöldbanán lisztből édes kekszet is tudtam sütni, ha már nagyon édesség-ehetnékem volt.
Eléggé porhanyós volt az is, hűtőbe tároltam, és fojtós is volt, baracklekvárral ettem.
3 ek kókuszzsír
1 ek méz
1 mkk vanília
70 gramm Yungas zöldbanán liszt
1 mkk szódabikarbóna
1 ek citrom friss leve
  1. A sütőt előmelegítjük 130C-ra.
  2. A tepsit kizsírozzuk, vagy sütőpapírral béleljük.
  3. Egy nagy tálba mindent összekeverünk,
  4. Vizes tenyérrel kis golyókat formázunk, és 5 cm-re egymástól a tepsibe helyezzük, majd egy villával óvatosan lelapítjuk.
  5. 15-20 percig hő-légkeveréssel sütjük, és rácson kihűtjük.
 Mikor elfogytak a lisztkeverékek, gondban voltam, hogy mit reggelizzek. Valahol olvastam, hogy az édesburgonyát meg lehet pirítani kenyérpirítóban, és lehet enni kenyér helyett.
Kenyérpirítónk ugyan nincs, de kevés zsiradékon megsütöttem a vékonyra vágott édesburgonya szeleteket. Sült szalonnával, vagy répalével ettem (répát gyümölcscentrifugán leengedtem).

Vacsira az ebédmaradékot eszem legtöbbször.

Ebédre pedig ezeket:
- Shrek-leves (cukkini krémleves, néha répával)
- harcsapörkölt
- tökfőzelék
- sült tarja
- sertéspörkölt
- csirkeaprólék pörkölt
- húsgolyó
- sült kolbász
- párolt lila káposzta
- cékla köret
- párolt zöldség-köret
- sült oldalas (hidegen szeretem)
- főtt sonka




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése