2014. november 3., hétfő

Szülinapi torta

Gábort kérdeztem, milyen tortát szeretne a szülinapjára.
Azt felelte: mindegy, csak mákos legyen.

Találtam Elmiránál egy jónak hangzó mákos süti receptet, és mivel Elmira receptjeiben még nem csalódtam, bátran elkészítettem a szülinap reggelén Rita aktív segítségével:)

Remek lett:



25 dkg darált mák
25 dkg darált dió

8-10 dkg xylit vagy erytrit (én 10 dkg kókuszcukrot raktam bele)
1 tk. őrölt fahéj
½ tk. őrölt gyömbér
½ kk. vanília őrlemény
1 csipet őrölt szegfűszeg

5 nagy tojás
½ tk. szódabikarbóna
citromlé rá
3 ek. Paleolaj vagy Olajessimo
1 citrom reszelt héja

15 dkg magozott datolyát leöntöttem forró vízzel, pár perc után leöntöttem róla a vizet és botmixerrel pépesítettem.
Egy tálba beleütöttem a tojásokat, rá a szódabikarbónát, a citromlevet, az olajat, citrom reszelt héját, robotgéppel összedolgoztam.
A xukorhoz adtam a fűszereket.
Tojásos masszához a xukros masszát, majd a datolya-pürét, végül a diót és a mákot. 

Jól összekeverjük, és egy sütőpapírral kibélelt, közepes méretű tepsibe vagy tortaformába öntjük. A tetejét elsimítjuk, és 170 fokra előmelegített sütőben 50 percig sütjük.
Kihűtjük, kockákra vagy hasábokra vágva tálaljuk. Savanykás lekvárt lehet hozzá kínálni, mert elég édes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése