2014. április 21., hétfő

Húsvét

Nagyszombaton délután bevettem magam a konyhába, és 5-féle desszertet készítettem.
Ebből egy sütés nélküli, a Hedonista szakácskönyvből a Márványos marcipángolyó:
125 ml víz
30 g kókuszgolyó
összefőzni sziruppá.
2-3 ek kókuszzsír
200 g finomra őrölt hántolt mandula
3 ek kókuszliszt
összekeverni
lehet kakaóport durván beleforgatni.
Golyókat gyúrtam belőle, és párat meghempergettem finomra darált kókuszreszelékben.

Sütöttem málnás mákos pitét:
Mákos pite a régebbi receptem alapján, csak szórtam bele fagyasztott málnát.

Sütöttem kuglóf formába répatortát is (Elmira sütis receptkönyvéből):
400 g répa finomra reszelve
6 tojás
140 g eritrit
1 tk őrölt fahéj
1/2 vanília rúd kikapart belseje
1/2 tk szódabikarbóna + citromlé
1/2 dl paleolaj
1 narancs reszelt héja
120 g darált dió
120 g darált mandula

A tojásokat kettéválasztjuk, fehérjékből kemény habot verünk.
Sárgákat kikeverjük az eritrittel, fahéjjal, vaníliával, olajjal, szódabikarbónával és citromlével. Beletesszük a reszelt répát is, majd a darálmányt és fehérjehabot felváltva hozzáadagoljuk.
Szilikonos kuglóf formába öntöttem, 160 fokon kb. 1 órát sütöttem.

Aprósütinek Tücsökbogár isler-jét készítettem el.
Ez valami mennyei, megérte a vacakolást:)
Xilit-es baracklekvárral ragasztottam össze, diétás étcsokival vontam be.

Rákóczi túróst is terveztem sütni, de kevés volt a ToTu hozzá, így Tücsökbogár egy másik receptjét készítettem el:
http://tucsokbogar.blogspot.hu/2013/12/malnas-turo-tekercs-paleo.html

Minden finom volt, és kitartott egész húsvét alatt, pedig volt ám vendégjárás és sok éhes száj:)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése