2014. április 21., hétfő

Sós vendégváró falatok

Ma este fél 6-kor bejelentkeztek a nagynénémék, így gyorsan sütöttem kétféle sós vendégkínáló falatot is, hogy legyen mit csipegetniük a borhoz.

A vendégek végül nem jöttek, de a kaja így sem fog kárba veszni, mindenkinek nagyon ízlettek, meg fogjuk eszegetni:)

Gyors sós keksz
100 g darált dió
100 g őrölt mandula
80 g magkeverék (fele napraforgómag és fele szezámmag volt nálam)
1 tk só
4 tojás

Szilikonos sütőpapíros gáztepsire raktam a masszát, ráterítettem még egy szilikonos sütőlapot, nyujtófával elsimítottam a tésztát, a felső lapot lehúztam és beraktam a 160 fokos sütőbe.
Kb. fél óra alatt ropogósra sült, feltördeltem, és kínáló kosárkába raktam.


Lilahagymás pogácsa
A káposztás pogácsám mintájára, csak káposzta helyett apróra vágott, zsíron megfuttatott lilahagymát raktam bele.

5 tk útifűmaghéj
1,5 dl víz
4 tojás
1 tk só
1/2 tk pirospaprika
1/2 tk szódabikarbóna
citromlé
250 g őrölt mandula
40 g szezámliszt
20 g nyílgyökérliszt (e helyett is lehet szezámliszt)
4 fej hagyma apróra vágva, 2 ek kacsazsíron megfuttatva (288 g volt)

Szilikonos pogácsaformába raktam, 180 fokon 25 perc alatt sül meg.
Jó nagy adag, 70 db pogi lesz belőle.

Édes falatkákat is csináltam:
Ebből:
Ez lett:
Nem volt elég finom, így megint összegyúrtam, öntöttem hozzá koffeinmentes főzött kávét, xilites baracklekvárt és darált diót.
Kis mignon-papírba rakosgattam, megszórtam kakaóporral.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése