2014. április 14., hétfő

Fonott kalács (1. próbálkozás)

Húsvétra készülve ma megpróbáltam paleós fonott kalácsot sütni.

Kinézetre sikerült.

A barna kenyér tásztája volt a kiinduló pont, mert az jól formázható, csak hát barna.
Kicseréltem a lenmaglisztet mandulalisztre és kókuszlisztre, a szezámliszt maradt, és az 1 ek chia mag helyett is útifűmaghéjat használtam.

3 ek útifűmaghéj + 2 dl víz --- megkocsonyásodott

4 tojás
1 ek eritrit
csipet só
1 kk szódabikarbóna,
citromlé rá. hogy pezsegjen

Robotgéppel összekevertem, a zselét is hozzákevertem.

A liszteket kézzel gyúrtam hozzá:
120 g mandulaliszt
60 g szezámliszt
50 g kókuszliszt

3 részre osztottam, egyesével hurkává sodortam, összefontam:
 Átjátszottam egy tepsire:
Lekentem 1 tojássárgájával,
220 fokos sütőben pihent 40 percet, majd levettem 180 fokra, és úgy még 20 percig sütöttem.

Ilyen lett:
Felvágva:
Ízre:
lehetne édesebb, és én kiérzem a szezámlisztet.

Azért el fog fogyni, de van még mit fejleszteni rajta:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése