2014. április 13., vasárnap

Kakaóscsiga újratöltve

Ma délelőtt az unokatesóm fél szóval említette, hogy délután kakaós csigát fog sütni.
Hmmm, gondoltam, nálunk is már régen volt.

A hétvégén sok goffry-t sütöttem, és hozzá csináltam kencét:
A natúr szilvalekváromat használtam fel hozzá (már féltem, hogy megromlik, mert mindenmentes, és régóta fel volt bontva, nem igazán fogyott úgy magában, kemény állagú és kenhetetlen).
Kutyultam egy csokikrémet a szokott módon:
50 g vizet felforraltam, 50 g eritritet elkevertem benne,
+ 50 g kókuszolaj + 50 g kakaópor.
Ezt a csokikrémet kevertem össze a szilvalekvárral, és ezzel kenegettem a goffry-szíveket.

Délután a kakaóscsigát is ezzel a csokis szilvalekvárral töltöttem meg, és valami mennyei lett:)

A kakaóscsiga tésztája a jól bevált recept alapján készült:

15 g útifűmaghéj (most liszt)
+ 1,5 dl víz
Hagytam megkocsonyásodni.
25 dkg őrölt mandula
5 dkg kókuszliszt
4 dkg porrá őrölt eritrit
+ kocsonyás cucc

Még kb. fél dl víz, hogy jól gyúrható legyen a tészta.

Kinyújtottam szilikonos sodró"deszkán" folpack-kal a tetején szép szabályos téglalappá, megkentem a csokis szilvalekváros krémmel, és feltekertem.
Ujjnyi vastag szeleteket vágtam, szilikonos sütőpapíros tepsire rakosgattam,
180 fokon 20 percig, majd 5 percig még légkeveréssel sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése