2014. január 7., kedd

Paleolit napról-napra

Ez a címe egy karácsonyra kapott szakácskönyvnek, amit ma néztem át tüzetesebben, és rémes tévedésekkel van tele. A zabtejszínen, mint hozzávalón még csak mosolyogtam, azt kókusztejszínnel könnyen lehet helyettesíteni. De sok receptben szerepel sajt, kefír, margarin, vaj, étolaj, kukorica. A biztosítékot valami krumplis köret csapta ki, és a könyv a kukában landolt.

De eszembe jutott a címéből, hogy írhatnám, hogy miket eszek napról-napra. Talán ez segítséget jelent másoknak, és nekem is jól jön majd egy mintaétrend, ha tanácstalanul állok a konyhában "mit is főzzek" gondolattal a fejemben.

Szóval a tegnapi kajáim:

Hajnali 6-kor kókusztejes főzött kávé eritrittel és kókuszcukorral,
2 db mákos csiga

Reggelire is mákos csigát ettem, máshoz nem volt kedvem.

Ebéd:
szalonnás-mustáros csirke cékla körettel.

Uzsonna:
kávé,
mákos csiga (utolsó darabok)

Vacsora:
2 paleó buci zsírral, kolbásszal és retekkel.

Este még sütöttem egy adag narancsos-kakaós muffint, hogy holnapra is legyen nasim (sajnos anélkül nem bírok létezni).

3 tojás
3 csavarintásnyi méz
kevés eritrit
1 narancs reszelt héja és kifacsart leve
csipet szódabikarbóna
mandulaliszt (hogy kanalazható massza legyen)

Kedvenc szilikonos muffin-formámba kanalaztam, 180 fokon 20 percet sütöttem.

Ma hajnalban ezt ettem a kávémhoz.

Reggeli:
1 tányér kocsonya

Ebéd:
gombapörkölt karfiolrizzsel

Uzsonna:
kávé,
mákos keksz

Vacsora:
répafánk házi narancslekvárral

Terka délben nem ette a répapürét, kiönteni nem akartam, eszembe jutott a répafánk. Főztem még hozzá répát, és meg is volt a vacsi.

Egy vödör narancsunk volt, féltem, hogy ránk rohad, így nekiláttam pucolni. 2 kiló narancshúst botmixerrel összeturmixoltam, öntöttem bele eritritet és xilitet, amíg elég édesnek nem éreztem, és agar-agart, amennyi csak volt itthon.
Felforraltam, majd befőttesüvegekbe töltöttem.
Finom lett:)

2 megjegyzés:

  1. Kedves jutkaditka!
    Azt szeretném kérdezni, hogy kb hány forintból oldod meg havonta az étkezést? Több receptet is kipróbáltam már tőled, eddig csak a buci nem sikerült. A reszelt almás kenyér nagyon bejön. Előre is köszi!

    VálaszTörlés
  2. Hát, sokat költünk kajára, az kétségtelen! De én megveszem a speciális paleós liszteket, sokat sütök mandulából, stb. Viszont a hústermékeket édesanyámtól kapjuk, és a tojást is főleg Tőle, ezzel sokat spórolunk.
    Havi kb. 15 ezer Ft-ért rendelek a paleokosár-tól, ebben benne vannak a lisztek, kókuszzsír, édesítő és rengeteg kókusztej, amit a kávémhoz iszok.

    VálaszTörlés