2014. január 8., szerda

Amikor a mandula hiánycikk ...

... szerencsére nem országosan, csak az én konyhámban hiánycikk.
Nem is akartam venni a héten, hogy visszafogjam a sütést, mert ha van itthon, nem bírom megállni, hogy ne süssek valamit.
Csak azt felejtettem ki a számításaimból, hogy minden paleós kenyérhez is kell vagy darált mandula, vagy mandulaliszt (ez utóbbi is elfogyott hétfőn).

Így kerestem olyan kenyér receptet, amihez nem kellett semmiféle mandula.
Találtam egyet az egyik elmirás könyvben, és csak a szőlőmaglisztet cseréltem lenmaglisztre.

Érdekes színe lett a napraforgó liszttől (haragos zöld), de ízre jó, még Gábrisnak is ízlett:)

narancslekvárral
6 tojás fehérjét kemény habbá vertem
6 tojás sárgáját kikevertem

30 g gesztenyeliszt
15 g kókuszliszt
15 g szezámliszt
15 g lenmagliszt
15 g napraforgó liszt

1 kk só
1/2 kk szódabikarbóna
1/2 kk őrölt köménymag
1/2 kk pirospaprika

A lisztekhez kevertem a fűszereket, beleszitáltam a sárgájához, közben a fehérjével lazítottam, és homogénre kevertem.

Szilikonos hosszúkás formába öntöttem, 200 fokos sütőben fél óra alatt kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése