2013. november 14., csütörtök

Szülinapi asztal paleós finomságokkal

TORTA
Riti 4. szülinapjára gesztenye tortát sütöttem.
Pocak Panna receptjeiből választottam egy nekem tetsző gesztenyés piskótát és gesztenyés krémet.
Nagyon finom lett, mindenkinek ízlett. Egy baja volt, nem jutott belőle repeta, mert a kis 18 centis tortaformában sütöttem, és 8 felé vágtam, ahányan voltunk.

csupasz piskóta
kész torta

Tészta:
4 tojás (külön felverni a sárgáját és fehérjét, a sárgájába beleforgatni a fehérjét)
14 dkg darált mandula
6 dkg natúr gesztenyepüré
1/2 tk szódabikarbóna

18 cm-es csatos tortaformába önteni,
175 fokon 20 perc

Krém:
1,5 dl kókusztej (felmelegíteni)
3 tojássárgája
1 tk méz                    ezeket felverni, ráönteni a meleg kókusztejet, majd lassú tűzön besűríteni.
1 tk vanília por
Jénaiba öntve, kevergetve kihűteni.
Belekeverni 2 ek kókuszolajat és 25 dkg natúr gesztenyepürét.

Marcipán réteg:
10 dkg szeletelt mandula finomra darálva
10 dkg xilit porrá őrölve
3 ek víz

Összegyúrni, elfelezni, 2 folpack között tortányira nyújtani.

Összeállítás:
A piskótát elvágtam félbe.
Alsó részére ráraktam az első marcipánkorongot, rákentem a gesztenyekrém harmadát.
Piskóta felső részét is rátettem, arra is marcipán-réteg + krémmel bevontam az egész tortát.
Főtt gesztenye szemekkel díszítettem.

SÜTŐTÖK PITE

Tészta:
25 dkg őrölt mandula
5 dkg kókuszliszt
3 dkg porrá őrölt eritrit
csipet szódabikarbóna
5 dkg puha kókuszzsír
2 tojás

18 centis csatos tortaformát kibéleltem.

Töltelék:
50 dkg sült sütőtök
3 tojás
1 dl Cocomas kókuszkrém
60 g eritrit
1 tk őrölt fahéj
1/2 tk őrölt gyömbér
1/4 tk őrölt szerecsendió

150 fokon 30 perc, majd 130 fokon 30 perc.


KEKSZEK: (Paleo Hedonistáknak legújabb szakácskönyvből)

Sós keksz:
50 g darált dió
50 g darált mandula
40 g mag (szezám, napraforgó, tökmag)
1/2 tk só
2 tojás
4 ek zsír (lehet kókuszzsír is, de én kacsazsírt használtam).

Szilikonos sütőpapírra rakni, folpack-ot rá, kinyújtani.
Tepsire csúsztatni,
150 fokon 25-30 percig sütni.
Kihűlés után darabolni.

Édes keksz:
70 g darált dió (mandulával is jó)
30 g kókuszliszt
40 g paleós cukor (kókuszcukorral lesz igazán ropogós, de eritrittel is jó)
1/2 tk fahéj
40 g "törmelék" (apróra vágott magvak és aszalt gyümölcsök)
2 tojás
4 ek kókuszzsír

Szilikonos sütőpapírra rakni, folpack-ot rá, kinyújtani.
Tepsire csúsztatni,
150 fokon 25-30 percig sütni.
Kihűlés után darabolni.

GOLYÓK:

Banános energiagolyó:
150 g hántolt mandula
100 g aszalt gyümölcs
aprítóba rakni.
150 g kókuszreszelék

2 érett banán villával összetörve
20 g kakaópor

Összegyúrni, golyókat formázni.

Datolya-golyó:
datolyát és darált diót aprítógépbe homogénre keverni, golyókat formázni, darált dióba hempergetni.

GYÜMÖLCSSALÁTA:
alma, körte, banán, narancs, mandarin

édes keksz, gyümösali, sós keksz, golyók




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése