2013. augusztus 11., vasárnap

Nagy paleós vendégség



Jöttek hozzánk vendégek (4 felnőtt), és csak paleós kaját kínáltunk Nekik.

Menü:
Előétel:
-         bacon-be tekert máj,
-         kolbászkrémes és padlizsánkrémes falatkák (paleo lepénykenyéren)
-         paleo ropi és szezámos-mákos keksz

Főétel.
            Töltött káposzta (kesutejfölt is csináltam hozzá) paleós kenyérrel

Desszert:
-         paleo „rizshoch” sárgabarack pürével
-         nektarinos pite
 

A töltött káposztát anyukám csinálta, nagyon finomra sikeredett:)

Én előtte nap este megsütöttem mindent, amit csak lehetett:
Paleo ropit Elmira gyerekszakácskönyvéből, szezámos-mákos ropogóst, aminek receptje a blogomon a kekszeknél megtalálható. Ez eddig 3 tepsi:)

Aztán jött a mandulás kenyér és a magos stangli lepénynek sütve, mindkettő a gyerekszakácskönyvből. Ez utóbbit, amikor kihűlt, a legkisebb pogácsa szaggatóval kiszaggattam, és ezekre a korongokra nyomtam a vendégség napjának reggelén a szendvicskrémet.

Reggel a piacon kezdtünk anyuval, sikerült vennünk finom puha sárgabarackot, amiből egy botmixerrel remek sárgabarack „lekvárt” varázsoltam 1 perc alatt a „rizskoch”-hoz.

Reggelire a családnak sütöttem amerikai paleocsintát csokiszósszal, és összekevertem a „rizskoch”-ot, ami tulajdonképpen kókuszos-mandulás felfújt (gyerek szakácskönyvből).
Csatos tortaformába sütöttem, cikkekre vágva tálaltam, sárgabarackpürével.

Átadtam a konyhát anyukámnak, aki összerakta a töltött káposztát (savanyú káposzta, húsgombóc és oldalas rétegezve).
 A padlizsánkrémhez csináltam házi majonézt, összekevertem a fagyasztóból kivett sült padlizsánnal (tűzön sült, jó füstös), megszórtam fokhagymaporral, sóval és fehérborssal. botmixerrel össze.
A kolbászkrém is a gyerekszakácskönyvben lévő recept alapján készült (főtt tojás, puha kolbász és zsír) botmixerrel.
Habnyomóval nyomtam a kis falatkák tetejére.
A bacon-be tekert máj is frissen készült (a bacon szeleteket kiterítettem, megszórtam kevés majorannával, rá egy fél csirkemájat és összetekertem).

Az utolsó pillanatban találtam ki, hogy megsütöm a gyümölcsös pitét is a sok nektarin felhasználásával, de ez már nem kellett volna, alig fogyott belőle, de legalább megvan pár napig a sütink:)

A kesutejföl de.10-kor jutott eszembe, gyorsan leöntöttem 7 dkg kesudiót 2 dl forró vízzel, és délben már turmixoltam is. Kevés sót és kevés paleolajat adtam hozzá turmixolás közben. Ezt se nagyon ették a vendégek, lesz belőle hortobágyi húsos paleocsinta.)

Az ebéd utáni kávéjukat is kókuszcukorral és kókusztejjel kapták, és a desszert alatti beszélgetés témája: paleolit táplálkozás vs. hagyományos:)
Senkit nem térítettünk meg, de megismertettük velük a paleót, ha valahol szóba kerül, már nem fogják azt hinni, hogy a paleósok csak nyers húst és zöldségeket esznek:)

Estére eléggé elfáradtam, de elégedett voltam, jól sikerült a paleós vendégség, és mindenki jóllakott és ízlett is nekik minden:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése