2013. július 30., kedd

2 hét Dombóváron

A nyár közepén 2 hetet Dombóváron töltünk.
Beleesett a szülinapom is, és képzeljétek: nem sütöttem magamnak tortát! Valahogy nem volt hozzá kedvem, és nem is hiányzott!

Csináltam viszont másnap avokádós és fahéjas fagyit, mindkettő nagyon finom lett.

Avokádós fagyi:
1 doboz Cocomas kókusztejszín (egy napig hűtős tárolás után)
1 érett avokádé puha húsa
édesítésként méz és egy kevés porrá őrölt eritrit

Fahéjas fagyi:
1 doboz Cocomas kókusztejszín (egy napig hűtős tárolás után)
őrölt fahéj
méz

Botmixerrel össze, közben kóstolgattam. Műanyag dobozban betettem a fagyóba, időnként megkevertem. Pár óra múlva már teljesen jó volt az állaga.

Sütöttem töpörtyűt is zsírszalonnából, olyan fincsi lett, hogy a lányok elől el kellett dugnom, mert rájártak:) Bár a sütés folyamata elég gyomorforgató (a szagtól émelyegtem rendesen), de a végeredmény kárpótol mindenért!

Mama a héten megfőzött egy nagy darab házi sonkát, aminek a zsíros része marhára ízlik. Én, aki régebben a fél mm-es zsírt is levágtam a sonkáról, most csak a zsíros részét eszem főtt tojással, és esetleg zsírral megkent paleós mandulás kenyérrel.

A mandulás kenyér (gyerekszakácskönyvben 1. recept) nagyon bejött, ha kenyérre vágyunk, ilyet eszünk (pl. pörköltszaftot tunkolunk bele, vagy tökfőzelék mellé).
Töpörtyűhöz nem kell kenyér, azt csak őgy nasiként toljuk befele:)

2 megjegyzés:

  1. Szia, idetévedtem a blogodra :) én is friss paleos vagyok és sokat kutakodom. A napokban olvastam a paleo-autoimmun protokollról. Ha a pm problémád autoimmun (Hashimoto), akkor esetleg nézz utána ennek. Ha tudsz angolul, itt olvashatsz részletesen róla http://autoimmune-paleo.com
    Jó egészséget!

    VálaszTörlés
  2. Nem az a bajom, csak van egy kis göb a pm-emben, vettek szövettant, de negatív.
    Azért köszi, és további jó okosodást paleó-téren! használd a blogomat is nyugodtan!
    Jó egészséget kívánok én is!

    VálaszTörlés