2013. január 27., vasárnap

Gesztenyetekercs

Csúcsszuper piskótatekercset sikerült sütnöm gesztenyelisztből, és gesztenyekrémmel töltöttem meg:)

Piskóta:
6 tojásfehérjét kemény habbá vertem,
6 tojássárgáját
3 ek xukorral habosra kevertem szintén robotgéppel
4 ek gesztenyelisztet is elkevertem benne csomómentesen.
A hab felét hozzákevertem, hogy fellazuljon a massza, majd a másik fele habot óvatosan forgattam bele, hogy levegős maradjon a tészta.
Szilikonos sütőpapírral bélelt gáztepsibe terítettem,
170 fokos sütőben 15 percig sütöttem.

Amíg megsült, elkészítettem a gesztenyekrémet:
10 dkg ghee-t jénaiba raktam, mikróban felolvasztottam.
Hozzákevertem 3 ek xukrot és
375 dkg reszelt natúr gesztenyepürét, végül
meglöttyintettem a rumos üveget is:)

A kihűlt piskótát félbevágtam, simán lehúztam a szilikon lapról, nem ragadt rá, nem szakadt el. Bevizezett és jól kicsavart konyharuhára terítettem, megkentem a krémmel és a konyharuha segítségével feltekertem.
Szépen sikerült, nem szakadt, nem tört a tészta a hajtogatás alatt sem.

Nagy sikerélményt adott, hisz régi életemben a piskótatekercs sose sikerült ilyen szépen:)

Gyümölcssalátával tálaltam, nagyon fincsi volt:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése