2012. november 13., kedd

Riti 3. szülinapjára készített paleós finomságok

Először is a torta:
Pocak Panna receptjét használtam, és szinte szóról-szóra be is tartottam.
Méz helyett mindenhol xilit-et használtam. A tésztából csak 6 lap lett, de valóban működik a palacsintaformában sütés. Azt azért bevallom, hogy két emberes, Gábor segített a tortaformát levarázsolni a félig kész tortalap körül, hogy megfordíthassam.
A vanília krémmel is meggyűlt a bajom, nem akart besűrűsödni. Nem szerettem volna, ha rántotta lesz belőle, így elzártam, kevertem hozzá egy kis kókuszolajat, és ahogy hűlt, kicsit kásásabb lett tőle (sajnos nem krémesebb). Ízre finom volt (Bourbone vanília port raktam bele). Keveset töltöttem a tortába, a maradék krémet tálaláskor a szeletekre locsoltuk.
Az almás töltelék elkészítése volt a legegyszerűbb, csak az almák megpucolása, lereszelése kissé időigényes.

Mindenkinek ízlett, talán nekifutok majd még egyszer-négyszer:) A vanília krémet meg mindenképp tökéletesíteni fogom, mert az több édességbe jól jönne (puding helyettesítésére).

Az ünnepi asztal:
Torta mellett citromos-mákos keksz (édes), mellette kókuszgolyó, szezámos-mákos sós keksz és gyümölcssaláta.

A citromos-mákos keksz receptje Alexandrától van.
Rögtön dupla adagot csináltam:)

300 g hántolt darált mandula (Lidl-ben megint lehet kapni, egész jó áron)
2 ek szemes mák
1/2 tk szódabikarbóna
2 ek xilit
1 tojás
1 citrom reszelt héja és kifacsart leve

A tojást a xukorral és citrommal összekevertem, hozzáöntöttem a már összekevert száraz hozzávalókhoz.
Két fólia között nyújtottam vékonyra, szaggattam, 180 fokos sütőben 20 percet sütöttem (kicsit kapjon színt, de ne égjen meg).


Kókuszgolyó:

Anyus hozott darált mákot. Nem mértem meg, csak adtam hozzá még egy kevés maradék darált mandulát,
2 ek xilit-et,
2 ek kakaóport,
2 ek sütőrumot,
2 ek kévát,
2 ek xilit-es baracklekvárt

Összegyúrtam, golyókat formáztam, kókuszreszelékbe hempergettem, mignon papírba raktam.


Szezámos-mákos ropogós innen van.

150 g darált mandula (héjastul darált)
25 g szemes mák
60 g szezámmag
1 tk só
1 tojás

Összegyúrom, 2 szilikonos sütőpapír között vékonyra nyújton, derelyevágóval feldarabolom,
180 fokos sütőben 15 percig sütöm.

Tényleg ropogós lesz, az egész család kedvence:)


Gyümölcssaláta:

alma
körte
banán
mandarin
narancs
kiwi
szőlő
tetszőleges mennyiségben

A leve volt az újdonság: 1 ek mézbe elkevertem kevés őrölt fahéjat és őrölt szegfűszeget, felöntöttem 100%-os narancslével, az apróra darabolt gyümölcsökre öntöttem, jól átforgattam.
Nem szoktam a gyümisalira levet önteni, de most ehhez volt kedvem. Finom lett!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése