2012. november 14., szerda

Rántott gomba tartármártással

Vettem 25 dkg csiperke gombát. Eredetileg gombapörköltnek szántam, de tegnap este inkább a tántott gombát kívántam.
Persze az tartármártással az igazi, így először azt készítettem el:

1 tojássárgáját kikevertem 1/2 tk-nyi Dijoni mustárral.
Folyamatos keverés közben, lassan hozzáöntöttem 50 ml paleós olajat, homogénre kevertem.
Kevés citromlével, sóval és borssal ízesítettem.
Eddig ez majonéz. Elég sós lett, így jött a tartármártás ötlete. Adtam hozzá pár tk kókuszkrémet (a hűtőben pihenő kókusztej tetejét).

A gombát mandulás panírba csomagoltam (1 tojáshoz kevertem annyi hántolt-darált mandulát, hogy palacsintatészta sűrűségű legyen). Sót nem raktam hozzá, mert a tartásmártás elég sós lett.

Kis serpenyőbe sertészsírt melegítettem, a gombákat beleforgattam a mandulás tojásba, és a kalapjukkal felfelé rakosgattam őket a forró zsiradékba. Megfordítva a kalapjuk tetejét is megsütöttem, és papírszalvétára szedtem.

Mikrós paleós "zsemlét" sütöttem hozzá:

2 tojás
2 ek olaj (én paleolajat használtam, de az olívaolaj is megteszi)
csipet só
1 púpos ek magliszt (én most darált lenmagot használtam és szórtam hozzá egy kevés kókuszlisztet is)
csipet sütőpor

Müzlis tálba öntöm a masszát, mikróban kb. 5 perc (teljesítménytől függ). Időnként ránézek, és ha már megnyomkodva jó ruganyos a tészta, kifordítom egy rácsra, és kész is a "zsemle"

Íme a vacsorám:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése