2012. május 22., kedd

Tojás-nap

Ma tojás napot tartottam. Drága édesanyám hétvégén hozott nekem 40 db friss, házi tojást, így bátran vettem elő a sok tojást igénylő recepteket.

Már régóta szemezek egy paleós fehér kenyérrel, amihez 10 tojásfehérje kell. A 10 megmaradt tojássárgája felhasználásához is ad tippet, egy egyszerű brownie-t, ami inkább kakaós kevert.
Tegnap vettem egy csomó banánt, ami mára nagyon megérett, így kerestem egy banános muffin receptet is.


Kókuszos-banános muffin

15 dkg kókuszreszelék ledarálva
3 ek xukor
1/2 mk szódabikarbóna
csipet só
3 tojás felverve
2 nagyon érett banán
1 ek citromlé

180 fokon 30 percig sütöttem.

Kakaós kevert

10 tojássárgája 
2 egész tojás
2 ek xukor
3 ek kakaópor
1 ek sütőrum
késhegynyi szódabikarbóna
2 ek kókuszliszt (szitálva)

Robotgéppel összekeverem, sütőpapírral kibélelt kis tepsibe öntöm.
180 fokon 15 perc alatt kész.

Ebédre is tojásosat ettem, tojáspörköltet: a csirkepörkölt megmaradt szaftjához főztem 3 tojást, gerezdekre vágva belekevertem. Uborkát és tojásos kenyeret ettem hozzá.

Fehér paleós kenyér

10 db tojásfehérje kemény habbá verve 1 tk sóval
késhegynyi szódabikarbóna,
őrölt kömény, bors
3 ek darált lenmag
3 ek. darált szezámmag

Sütőpapíros tepsibe öntöm, 180 fokon 25-30 percig sütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése