2012. május 28., hétfő

Pünkösdi kaják

Szombaton Gyűdre mentünk, és kedvenc anyósom paleós ebéddel várt:) Húsleves volt sok zöldséggel és sok hússal, krumpli nélkül. Még arra is figyelt, hogy natúr ételízesítőt használjon, ne vegetát. Meghatott a figyelmessége!
A második fogást egy paleós honlapról vette,
bejgli fasírt
1/2 kiló darált hús
1 kis fej hagyma feldarabolva
2-3 evőkanál zabpehely megdarálva (zsemlemorzsa helyett)
2 nyers tojás
4 főt tojás sajtreszelőn lereszelve
fokhagyma ízlés szereint
fűszerek:
kakukkfű

bors
köménymag

Elkészítése:

A húst tálba tesszük, hozzá adjuk a fűszereket, hagymákat, a 1 nyers tojást és a zabpelyhet,úgy hogy jól formázható, de ne fényes masszát kapjunk.

A pultra egy nagy db sütőpapírt helyezünk, ezen fogjuk a húst kiteríteni, göngyölni. A tálból kivesszük a húst és a papírra helyezzük. Egy másik sütőpapírt a húskupac tetejére teszünk, és határozott mozdulatokkal kinyújtjuk. (Én a folpackos hengert használom.) 1 újnyi vastagra nyújtjuk. Utána megszórjuk a lereszelt tojással.
miután végeztünk óvatos mozdulatokkal, a sütőpapír segítségével felgöngyöljük a fasírtot. Közben kézzel formázzuk, igazgatjuk. Két végét ellapítjuk.

Egy lapos tepsire helyezzük, tetejét tojással megkenjük és sütőben 150-180 fokon 45 percig majd 200-220 fokon 15 percig sütjük. Ha hirtelen melegszik a sütő, kirepedhet.

A vasárnapot itthon töltöttük. Egész csirkét sütöttem a következő módon:


Kivettem egy konyhakész egész bontott csirkét a mélyhűtőből tegnap este. Egy éles késsel a farhát résznél  kettévágtam úgy, hogy a melle rész egyben maradjon.
Befűszereztem a csirke mindkét oldalát – fűszersóval, őrölt borssal, majoránnával, kevés paprika porral, és tepsiba raktam (csontos résszel lefele).
200 fokon megsütöttem (kb. 1 óra)

Sütit is sütöttem:

Meggyes pite (most cseresznye, hisz annak van a szezonja)

Hozzávalók:
3 tojás
3 dkg ghí, vagy vaj
2 ek. nyírfacukor (esetleg xilit)
késhegynyi őrölt fahéj
1 mk. szódabikarbóna
15 dkg ledarált kókuszreszelék
csipet só
meggy (cseresznye) kimagozva

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom. A fehérjét a sóval kemény habbá verem. A tojássárgákat összekeverem a kicsit megolvasztott ghível, cukorral, őrölt fahéjjal. A kókuszreszeléket ledarálom kávédarálón és összekeverem a sütőporral. A sárgáskrémhez hozzáadom kanalanként a darált kókuszreszeléket, majd óvatosan beleforgatom a kemény habot. Egy lapos kisebb tepsibe sütőpapírt teszek, belenyomkodom a tésztát egyenletesen, majd rádobálom a meggyet. Előmelegített sütőben 190 fokon kb. 30 perc alatt készre sütöm. Picit levet ereszt a meggy, nem kell megijedni, mert mikor teljesen kihűl, akkor jól szeletelhető.


Hétfőn Dombóvárra mentünk, mivel mamával nem beszéltünk, Ő is grillcsirkét sütött. Fincsi párolt zöldség volt hozzá, a nem paleósoknak barna rizs.
Megsütöttem újra a paleós cseresznyés pitét, és sokkal-sokkal jobban sikerült:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése