2012. május 6., vasárnap

Hétvégi műveim

Szombaton sütöttem egy csokidarabos kekszet és egy sós rágcsit (szezámos-mákos ropogós a neve),
vasárnap meg gesztenyés sütit, de képet egyikről se készítettem, nem voltam elég gyors, és elfogytak:)

Receptek:

Szezámos-mákos ropogós:

150 g darált mandula vagy dió
25 g mák (szemes)
60 g szezámmag
1 tk só
1 tojás

Összegyúrom, 2 sütőpapír között vékonyra nyújtom, darabolom és 180 fokos sütőben légkeveréssel 15 percet sütöm. Tényleg ropogós és teljesen paleó. Jó vendégváró, csak azt nem tudom, meddig állna el (pillanatok alatt elfogy).
 

Csokidarabos keksz:

Hozzávalók:
20 dkg darált mandula, 10 dkg étcsoki apró darabkákra tördelve (aprítógéppel), 2 csurgató méz, 1/2 teáskanál sütőpor, 2 tojás.

Elkészítés:
Melegítsük elő a sütőt 180C°-ra. Dolgozzuk jól össze a hozzávalókat. Golyókat formáljuk belőle, lapítsuk korongokká őket, és sütőpapíros tepsire sorakoztassuk. Süssük kb. 10-15 percig, vagyis amíg barnulni kezdenek. Hogy biztosak legyünk, hogy átsültek, ujjunkkal nyomkodjuk meg óvatosan.


Gesztenyés őzgerinc:

Hozzávalók:
250 g natúr gesztenyemassza (nem tartalmaz cukrot), 3 evőkanál nyírfacukor vagy xilit, 5 db tojás, 1 evőkanál vaj.
A csokimázhoz 3 evőkanál Holland kakaópor, 3 evőkanál xilit, 3 evőkanál víz és pici vaj.

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem. Egy másik tálban a tojássárgát, a cukorral és vajjal habosra keverem. A gesztenyemasszát nagylyukú reszelőn belereszelem. Lassan beleforgatom a felvert kemény habot. Egy kisebb kenyérformába belehelyezem sütőpapírral bélelve a masszát, majd előmelegített sütőben 180 fokon kb. 40 perc alatt készre sütöm a sütit. Kiszedem, leszedem a sütőpapírt és picit hagyom hűlni. Közben elkészítem a csokimázt. A kakaóport, cukrot és vizet összekeverem, felforrósítom, majd picit főzöm csomómentes legyen, majd hozzáadom a vajat, amit jól elkeverek és picit hagyom hűlni, rákenem a süti tetejére, szépen elkenem rajta, majd hagyom a hűtőben összedermedni, aztán szeletelhető.


Tálaláskor készítettem hozzá kókusz-tejszínhabot:) A konzerv kókusztej tetején lévő kemény részt bekanalaztam egy tálba, kevés xilit-et szórtam bele és habverővel felvertem. Állagra mint a tejszínhab, és ízre is finom lett:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése