2012. április 30., hétfő

Rebarbarás sütemény

Ma egy olyan receptet próbáltam ki, ami a túrós sütemények ízvilágát idézte, sőt, még az állaga is "túrós":)

Itt a recept, és két fotó:

eredeti recept:
http://www.webcukraszda.hu/paleo_search.php?id=169

Tészta:
2,5 dl darált mandula (kb. 120g)
2 ek xukor
10 dkg vaj/ghí/kókuszolaj (nekem 88 g kókuszzsírom volt otthon, tettem hozzá még vajat)
(a recept még írt 1 ek hideg vizet, de nekem már így is túl folyós lett a tészta, ezért ezt kihagytam).
20 cm-es kapcsos tortaformát kell kibélelni vele (én beleöntöttem). Fél órára hűtőbe rakni, megszúrkálni az alját és 200 fokon 10 percet sütni.

Krém:
2 tojás
1 dl xukor                             ezeket összekevertem habverővel,
2 dl kókusztej               

10 dkg paleo marcipánt belereszeltem (10 dkg darált mandula, 1 ek darált xukor,  vanília rúd kikapart belseje, annyi citromlé, hogy massza legyen (kb. 1 ek)).

40 dkg rebarbara (megmosni, héját lehúzni). A sütőből kivett tésztára szórni, ráönteni a krémet, és visszatenni a sütőbe még 40-50 percre. Akkor jó, ha már nem kocsonyás állagú, hanem masszívabb.

Én a tortaforma alá raktam alufóliát, mert kifolyik a zsiradék, és nagyon büdös, ahogy elkezd égni a sütő alján.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése