2012. április 26., csütörtök

Kókusztej kókuszdióból

Végre sikerült jó kókuszdiót venni (az előző buggyant volt).

Gábor egy csavart bekalapált az egyik lyukon, ott kifolyattuk a benne lévő folyadékot, majd a kenyérvágó kés hátoldalával körkörösen ütögettem, míg szét nem pattant.
Egy késsel kifeszítettem a kókuszhúst a héjából, krumplihámozóval lehámoztam róla a barna kérget, majd darabokra vágva beraktam a turmixgépbe.

7 dl vizet felforraltam, beleöntöttem azt is a turmixgépbe. A legkisebb fokozaton kb. 5 percig turmixoltam, majd gézzel bélelt szűrőn leszűrtam. Majdnem 7 dl tehér, tej-állagú, kókusz-illatú kókusztejet kaptam.

Riti és én még frissiben megkóstoltuk kakaó formájában. Finom:) Hűtőbe elrakva szétválik két fázisra, de nem dermed meg a teteje, összekeverhető felhasználás előtt.

Egy kókuszdió 170 Ft, és fél órás munkával 7 dl kókusztejet csináltam belőle.
4 dl kókusztej-konzerv a Lidl-ben akciósan 450 Ft, a DM-ben 3 decis 800 Ft!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése