2012. március 31., szombat

mandulás csokoládé torta

Elmira receptje, én rögtön dupla adagot készítettem belőle. Nem bántam meg, nagyon finom.

Szóval a dupla adag hozzávalói:

20 dkg magas kakaó tartalmú étcsokoládé
 30 dkg vaj
 20dkg xukor (nekem túl édes lett, fele cukorral jobb lenne)
 6 egész tojás
20 dkg őrölt mandula
tetejére  hámozott, szeletelt mandula

A sütőt melegítsük elő 160 fokra.
A csokoládét, vajat, xukrot vízgőz felett olvasszuk meg. Kicsit hagyjuk hűlni, majd egyesével keverjük bele a tojásokat, végül forgassuk bele az őrölt mandulát. Eléggé folyós tésztát kapunk, de így a jó.
Egy kb. 22 cm átmérőjű tortaformát béleljünk ki sütőpapírral, öntsük bele a masszát, szórjuk a tetejére a szeletelt mandulát, és kb. 30 perc alatt süssük meg. Akkor jó, ha a közepe még kicsit lágy. Teljesen hagyjuk kihűlni és szeleteljük fel.


Én most tepsiben sütöttem, és kockákra vágtam a végén, mert nem szülinapra, hanem csak egy szimpla hétvégére készült.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése