2020. február 2., vasárnap

"Új ház"-süti

Mikor 2005 nyarán családi házba költöztünk, sütöttem egy egyszerű diós-fahéjas sütit, amihez alig kell speciális hozzávaló, és ezzel avattam fel az új házat (a sütő még az étkezőben volt bedugva egy konnektorba). Most már megint napok óta nem sütöttem (múlt szerdán költöztünk át az új, nagyobb házunkba, vasárnap délelőtt már épp ideje volt sütni egy gyors sütikét az új sütőmben. Tényleg egyszerű és nagyszerű: 4 nagy tojást kikevertem 100 g folyékony mézzel (kicsit megmikróztam) Száraz anyagokat összekeverem (150 g darált dió, 1 púpos ek gesztenyeliszt (nem elhagyható, ez kell az állagához), 1 púpos tk őrölt fahéj, 1 tk sütőpor). Most a tojásokat csak sima kézi habverővel kevertem kicsit habosodásig, de ha meglettek volna a robotgépem habverői, azzal külön fölvertem volna a fehérjét habbá, sárgájához a mézet, és a habot csak a végén, óvatosan adtam volna a tésztához. Így viszont csak simán összekevertem a száraz hozzávalókat a tojásos masszával. Szórtam bele 50 g mazsolát (finnyásak elhagyhatják), muffin papírokba kanalaztam, előmelegített 175 fokos sütőben 25 percig sütöttem. Megéri kipróbálni, nagyon fincsi, jó állagú süti, a muglik is gyanútlanul fogyasztják, nem sejtve, hogy paleós (a méz miatt kicsit kompromisszumos).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése