2018. november 30., péntek

Paleo kovászkás kenyérke

Pár hete részt vettem egy sütőtanfolyamon, ahol Sinka Judit az általa fejlesztett kovászkát mutatta be, sütöttünk Vele kenyeret és pogit is, sőt, még a kovászkából is kaptunk elvitelre. Napi szinten etetni kell, ami igazán nem nagy dolog (+ 15 g lisztvarázs és 50 g tisztított víz), sőt, hűtőben is lehet "hibernálni", akkor csak hetente egyszer kell megetetni. Eddig is voltak vele próbálkozásaim, amik ehetőek voltak ugyan, de még nem voltam annyira elégedett a végtermékekkel, hogy megosszam a blogomon is. De tegnap végre sikerült. Íme a recept és a kép a Lisztvarázsból kovászkával készült kenyérről: Hozzávalók: 4 közepes tojás, 140 g PaleoLét Lisztvarázs, 90 g kovász, 1,5 tk só, 1 nagy csipet szódabikarbóna, kevés citromlé, nagy csipet kókuszvirág cukor A tojásokat összekevertem a sóval és a szódabikarbóna+citromlével. Rá jött a kovászka, amire hintettem a csipet kókuszcukrot, végül a lisztvarázs. Elég lágy lett a tészta, frissen formázhatatlan. Üveg tálba tettem, papírtörlővel letakartam és 50 fokos sütőbe tettem (du. 3 körül). Este, miután a gyerekeket lefektettem (8 után) kivettem, felmelegítettem a sütőt 200 fokosra, megformáztam a kenyeret (lisztvarázzsal megszórva), majd légkeveréses sütőben sütöttem 25 percet 200 fokon, majd további 35 percet 175 fokon. Nagyon szép lett, és kibírtam, hogy csak reggel szeljem föl. A belezete is remek és az íze, állaga is jó! Hasonlít a hagyományos kovászos kenyérre. Kicsit sok a macera vele, de nagyon boldog vagyok, hogy sikerült, és nem adtam fel az első pár sikertelen próbálkozás után!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése