2018. november 4., vasárnap

Habcsóktorony

Mezei Elmira: A nagy paleolit csokoládékönyv című szakácskönyvében Ilka találta ezt a tortát, és mondta, hogy ezt süssem meg az apja 35. születésnapjára. Már régebben szemeztem ezzel a tortával, de nem volt bátorságom nekiállni. Még sosem sütöttem habcsókot, pláne nem paleósat. De vettem egy nagy levegőt, és mivel minden volt itthon, és részletesen le is volt írva, hogy hogyan kell csinálni, belevágtam. Hozzávalók: A habcsóklapokhoz: 5 tojásfehérje 90 g eritrit 1 tk citromlé A krémhez: 200 g étcsoki (cukormenteset szoktam venni a Penny-ben) 3 dl Cocomas kókusztejszín 6 tojássárgája 1/2 kk vaníliapor 2 ek forró víz 8 g zselatinpor A tojásfehérjékből habot verünk, majd miközben tovább keverjük a géppel, fokozatosan hozzáadjuk az eritritet és a citromlevet. Fényes, kemény hab lesz belőle. Két lapos tepsibe rakunk sütőpapírt, mindkettőre körberajzolunk egy kistányért 2-szer, így 4 lap körvonalát kapjuk. Kitöltjük a köröket a habbal, és 120 fokos sütőben 2 órát szárítjuk. /Nem mertem légkeverést használni, így félidőben megcseréltem a két tepsit, így egyenletesen átsültek./ Teljesen kihűtjük, óvatosan lehúzzuk róluk a sütőpapírt. A krémhez gőz fölött megolvasztjuk a csokit 1 dl kókuszkrémmel, a másik 2 dl kókuszkrémet habosra keverjük a tojássárgákkal, a vaníliával, a 2 ek-nyi forró vízben elkevert zselatinnal, és végül az olvasztott csokival. /nem éreztem elég édesnek, így egy kevés mézet csurgattam hozzá/. A krémet is le kell hűteni, és tálalás előtt csak egy órával kell összeállítani a tortát. Tetejét idénygyümölcsökkel lehet díszíteni, de én csak egy kevés kókuszkrémmel díszítettem. Szépen szeletelhető, dekoratív és finom torta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése