2017. április 30., vasárnap

Bujáki szelet

Ilyen hamar még sosem fogyott el paleós sütim. Nettó 5 perc volt, igaz, voltunk rá 7-en.
Azért sikerült róla fotókat csinálni:
Egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet rá, hogy a dombóvári Bujáki fagyizóban a meggyes-csokis piskótatekercs mennyire finom, de nem talál hozzá receptet a neten, pedig nagyon szeretné megalkotni. Megkóstoltam, nekem is nagyon ízlett, hát belevágtam a kísérletezésbe, és elsőre sikerült! Nem pont olyan, mint a cukrászdai, hanem sokkal jobb!!!

Piskótatekercs:
5 tojás
50 g eritrit
50 g darált mandula
2 ek kakaópor

180 fokon 15 percet kell sütni.

Konyharuhára borítottam, feltekertem még melegen, így hagytam kihűlni.

Krém:
2 aldis kókuszkonzerv krémes részét lekanalaztam
3 ek kakaóporral és
mézzel kikevertem.
Kóstolgattam, hogy elég édes legyen.
Hűtőbe raktam fél napra, jól megkeményedett.

Robotgéppel felvertem. Megkentem a piskótát a krém 2/3-ával, a szélére raktam egy csík meggy-szószt (meggymártásból maradt a héten) és feltekertem.

Fóliába tekertem, hűtőbe raktam egy órára, majd a külsejére kentem a maradék krémet.

Bátran ajánlom nem-paleós barátokkal való összejövetelekre, tuti siker!
Még a hagyományos táplálkozást folytató, és paleót-fújjoló 10 éves keresztlányunk is repetázott belőle:) Kétszer:)))

Férjecskémnek nem maradt, így másnap újra nekiálltam.
Kicsit muszáj volt módosítanom, mert az egyik kókuszkonzerv fel volt rázva, így túl híg volt a krémhez.
Nem estem kétségbe. Felmelegítettem, elolvasztottam benne egy tábla cukormentes étcsokit, majd mikor kicsit meghűlt, mézet is csurgattam bele, hogy elég édes legyen.
Hűtőben volt több órát, mégsem szilárdult meg annyira, hogy meg tudjam tölteni vele a piskótát, így kevertem hozzá kókuszlisztet. Közben robotgéppel vertem, és így láttam, mikor lesz jó az állaga (mikor már a habverő mintái megmaradnak, nem folyik össze).
/Legközelebb a még meleg krémbe teszek kókuszzsírt, akkor jobban keményedne./

És a meggyszósz is elfogyott, így fagyasztott epret olvasztottam ki (egy maroknyit), botmixerrel pürésítettem, és szintén kókuszliszttel sűrítettem.

Feltekertem, és csodásan szeletelhető lett. De a másik (kókuszkrémes) krém nekem jobban ízlett.

Szerencsére Gábornak ez is nagyon ízlett, és miatta/Neki csináltam:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése