2016. december 1., csütörtök

Édesburgonya-variációk

Tegnap a Lidl-ben láttam karácsonyi fűszerezésű édesburgonya chips-et. Sajnos volt benne cukor és rizsliszt is, ezért ott hagytam, viszont megfogadtam, hogy készítek otthon olyat, amit én is ehetek.

Fehér húsú édesburgonyát meghámoztam, a hámozóval szeleteltem, sertészsírban max.lángon kisütöttem.
Amikor már kezdett színt kapni, elzártam alatta a lángot, és a forró zsírban még kevergettem egy kicsit, majd szűrőlapáttal kiszedtem papírtörlős tányérra.
Rögtön megszórtam mézeskalács fűszerkeverékkel. Kihűlve ropogós chips lett:)
Irtó finom lett, de sajnos a hüvelykujjamból is sikerült leszelnem egy darabot:(

Maradt még édesburgonya, de a bibis ujjam miatt már nem tudtam szeletelni, így késsel daraboltam kis téglalapokra. Hasonló módon kisütöttem, és fahéjas-kókuszcukros keverékkel szórtam meg (aki nem használ kókuszcukrot, más édesítővel is helyettesítheti). Fincsi cini-minis lett belőle:) (régi életem kedvenc gabonapelyhe)

Mikor már meguntam a pici darabokra vágást, a maradék édesburgit nagyobb szeletekre vágtam, kisütöttem, sóztam és töpörtyűvel falatoztam.
Kiadós reggelim volt:)


2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Hol tudsz fehérhúsú édesburgonyát venni? Én mindenhol csak narancssárgát találok...

    Köszi előre is!

    Lana

    VálaszTörlés
  2. Anyósom hozta, a kertészeti szakiskolában termesztették (Villányban).

    VálaszTörlés