2016. március 21., hétfő

Tojás-mentes receptek

Reggelire és vacsira sokszor csináltam EZT
Nekem egy adag nem volt elég, rögtön megdupláztam, és el is fogyott:)
60 g SZF sütőliszt
20 g darált aranylen mag
4 ek víz
28 g zsiradék (a recept kókuszzsírt írt, de én azt csak édes sütikbe használom, ebbe a sósba sertészsírt szoktam rakni, de paleolajjal is finom volt).

Laposra nyújtottam, 180 fokon 10 perc alatt ropogósra süt.
Vagy kész állapotban tördeltem el, vagy még nyersen felcsíkoztam derelyevágóval.

Másik kenyér-pótlékom a FEKETE KENYÉR:
10 ek lenmagliszt (max. felét ki lehet váltani szezámlisztre)
5 dl víz
2 púpos ek sertészsír

Robotgéppel összekeverem, a nagy, szilikonos, kis peremes sütőformámba simítottam, sokáig kell sütni, hogy a belseje is átsüljön.

"TEJBEDARÁT" is gyakran készítettem gari-ból.
EZ alapján a Troll a konyhámban blog receptje alapján.
3 dl kókusztej
40 g gari (tápióka dara)
esetleg édesítő
Sűrűre főzni.

Ebédre mentek a húsok zöldségköretekkel (cékla, párolt lila káposzta, brokkoli-karfiol-répa mix).
Paleós száraztésztát nem ettem, mert abban is van tojás.
Ezért néha becsúszott a rizs.
De egyszer csináltam a harcsapaprikáshoz karfiolrizst, az is nagyon ízlett.
Ehhez a karfiolt aprítóval rizsszemesre dolgoztam, sertészsíron kicsit megsütöttem, jól megsóztam, megborsoztam.

Édességekkel is próbálkoztam. Szafi blogjáról több receptet is megcsináltam, de egyik se lett olyan, hogy itt megosszam.
Viszont a Troll a konyhámban blogon mostanában egyre több tojás-mentes recept van, amiről többet is megalkottam, és ízlett:
töltött keksz
kakaós kocka
fahéjas sós karamelles energia golyó
"túró"krém (persze mazsola nélkül)
És a legnépszerűbb (a gyerekek is nagyon ették): Oreo keksz

És többször csináltam ezt a legegyszerűbb édességet, amikor nem volt kedvem vacakolni:
banános-mandulás nasi
2 banán,
kakaópor
szeletelt mandula (előre megpirítva)
(mézet nem raktam hozzá, hisz túlérett banánokat használtam).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése