2016. január 8., péntek

Extra diétába kezdtem

Sajnos nem szabad akaratomból, hanem orvosi tanácsra.

Legkisebb kislányom (1 hónapos) székletében vér van. Néha szemmel látható, de a gyerekorvos egy olyan kakiból állapította meg, amiben szemmel nem volt látható. Szóval gáz van.

Első körben azt javasolta a doki, hogy hagyjam el a tejet és tejtermékeket. Mondtam Neki, hogy régóta nem fogyasztok semmi tejeset.
Erre azt válaszolta, hogy akkor hagyjam el a tojást és az olajos magvakat, mert azok is allergizálhatnak.

El tudjátok képzelni a paleózást TOJÁS és OLAJOS MAGVAK nélkül? Én nehezen.
Persze húson és zöldségen élő paleós társaim nem értik a problémámat, de én nagy sütögető és rántotta evő paleós vagyok.

Persze belevágtam, mert a gyerekeimért mindenre képes vagyok, de eléggé meg vagyok lőve.

Szerencsére eszembe jutott, hogy a Szafi fitt nyújtható tészta lisztkeverékből tojás nélkül készült a bejgli karácsonyra. Kerestem a neten receptet, ami ebből a lisztkeverékből készül, és nem kell hozzá tojás se. Szerencsére Szafi oldalán találtam jópár tojás nélküli receptet.

Tegnap vacsira ezt ettem:
http://www.ehezesmentes-karcsusag-szafival-blog.hu/2015/11/paleo-vegan-oreo-recept.html
(nem szaggattam, csak kinyújtottam jó vékonyra és megsütöttem, eltördeltem, és megettem)

Ma reggel kakaós csigát sütöttem szintén ebből a lisztkeverékből:
115 g lisztkeverék
25 g kókuszolaj
130 g langyos kókusztej
A tölteléket egy behűtött, kemény Cocomas-ból, mézből és kakaóporból kevertem fincsi krémet.
Kicsit kifolyt a kakaókrém, de ez csak a kinézetén rontott, az íze jó volt:)

Szafi oldalán vannak tojásmentes sós péksütik is, ahhoz egy másik lisztkeverék kell, de abban van szezámliszt. A szezámmag is olajos mag. Vajon a szezámiszt is allergizálhat?
Fogalmam sincs!

Ma elmegyek a paleós boltba, és bevásárolok pár Szafi lisztkeveréket, hogy túléljem ezt a kényszer-diétát.

Azt gyanítom, hogy nem ételallergia áll a véres széklet hátterébe, hanem a 2 napos korától egy héten kapott antibiotikum. Teljesen kicsinálta a kis szervezetét. Szegén Ilkám. Talán emiatt olyan sírós. Csak cicin vagy csendben, és amikor alszik (az elaltatása is nagyon nehéz, általában rajtam kendőben megy csak).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése