2015. október 7., szerda

Mákos és diós csiga

Mert ma ehhez volt kedvem:
Tészta:
2 dl vízben
15 g útifűmaghéjat elkeverek, kocsonyásodik
250 g darált mandula (most 200 g hántolt volt, 50 g meg héjas)
50 g kókuszliszt
10 g Dia Wellness (4:1) édesítő (eritritből 40 g kell)
csipet só

Töltelékekhez nem mértem semmit, csak érzéssel készült:
Alpro kókusztejben szórtam kókuszcukrot, lassú tűzön felolvasztottam, majd belekevertem a darált mákot/diót.
A mákosba raktam citromlevet is (citromhéj is jó lenne bele, de nem volt itthon), a dióshoz meg fahéjat szórtam, mert úgy szeretem.

A tésztát kinyújtottam (fekete sütőlapot, tetejére fóliát tettem, hogy ne ragadjon a sodrófához).
Rákentem a töltelékeket (felére a diósat, másik felére a mákosat), feltekertem, vékonyan felszeleteltem, sütőpapíros tepsire raktam, 180 fokos sütőben 20 percet sült, majd rákapcsoltam a légkeverést, és további 10 percet sütöttem.

Frissen az igazi, de másnapra se keményedik meg, finom puha marad (hűtőben tárolom).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése