2015. január 18., vasárnap

Gyros pitában

A gyros-t én mindig csirkemellből csinálom, mert nem szeretem, ha rágós, és ez hamar kész van.
A gyros fűszerkeveréket gyógynövényboltban vettem, ez pont bio volt, de nálam csak az a szempont, hogy ne legyen benne ízfokozó, csak igazi fűszerekből álljon.

Reggel egy egész csirkemellet kis kockákra vágtam, megszórtam a gyros fűszerkeverékkel és sóval.
Hűtőben pihent ebéd előttig.

Pita (ami nélkül nem gyros a gyros)

Késes aprítóba dobtam mindent:

2 kis tojás
1 ek olvasztott zsiradék
1/4 tk só
1/8 tk szódabikarbóna
rá pár csepp citromlé
1 ek darált lenmag
1 púpos ek mandulaliszt (vagy kókuszliszt)
2 púpos ek szezámliszt
1 dl víz

Összekevertem, 10 percet állni hagytam (besűrűsödik).

Csőrös mérőhengerbe átöntöttem, onnan öntöttem a szilikonos sütőlappal kibélelt tepsire (4 korong lett)

200 fokon 20 percet sült. Kivéve, mikor kicsit meghűl, egy késsel levágtam egy szeletet, majd a késsel benyúlva ketté vágtam a pitát (vigyázva, hogy a széle végig sértetlen maradjon). Meg fogtok lepődni, hogy ez milyen könnyű, pár pillanat az egész művelet.

Amíg állt a tészta és sült a pita, megsütöttem a  csirkehúst serpenyőben, kevés zsíron, és elkészítettem a salátaöntetet.

Saláta (Gábor darabolta föl a zöldségeket, amíg én s pitát és a húst csináltam)

1 kis fej jégsaláta,
1/2 kígyóubi
2 sárgarépa
5 retek
5 szem koktélparadicsom
1/2 kaliforniai paprika

A jégsalit tépkedte, az ubit és a répát gyaluval reszelte, a retket félkarikázta, a paradicsomot meg a paprikát kis darabokra vágta.

Öntet: kis tálkába összekevertem balzsamecetet, olívaolajat, ecetet és zöldfűszeres himalája sót,  vízzel felhígítottam, ezzel locsoltam meg, kevertem át a salátát.

Gyors szombati kaja, a délelőtti bevásárlókörút után hipp-hopp az asztalra lehet varázsolni, és az egész család örül!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése