2014. április 8., kedd

új zsemle

Itt találtam egy új zsemle receptet, megsütöttem, finom!


Kiszámoltam, mennyibe kerül 1 db zsemle (Paleokosár árait használtam, hisz én minden alapanyagot Tőlük szerzek be!)

50 g darált mandula   195 Ft
60 g nyílgyökér liszt  163 Ft
20 g kókuszliszt         42 Ft
20 g lenmagliszt         16 Ft
20 g útifűmaghéj        93 Ft
3 tojás                      90 Ft
1 tk só
1 kk szódabikarbóna
2 tk citromlé
1 dl víz

Tojások+só+szódabikarbóna+citromlé+víz, robotgéppel összekevertem, beleborítottam a liszteket, robotgéppel homogénre kevertem, kicsit állni hagytam.
Szépen formázható massza lesz, "hógolyókat" formáztam, tepsire rakosgattam, 210 fokon 20 perc + 170 fokon légkeveréssel még 10 perc és kész. 

Összesen 600 Ft, és ebből az adagból 11 zsemlécske lett, tehát darabja 55 Ft
Tehát a két darab, ami egy étkezésre elég egy felnőttnek, 110 Ft.
A 3 gyerek nálunk összesen 1 zsemlét eszik meg egy étkezésre, mert előnyben részesítik a húsféléket, Rita a zöldségeket is.

Nem is olyan drága, igaz? Hisz 1 kakaós csiga vagy pizzás kifli drágább, és még jól se lakunk vele.
Ráadásul ez egészséges, legalábbis mi ebben hiszünk!:)

 A többi kenyér-pótléknak is ki fogom számolni a darab-árát, csak idő kérdése:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése