2014. április 3., csütörtök

Rakott zöldség

A blogomat olvasva azt hihetitek, hogy csak sütin és édességen, no meg paleós kenyéren élek.

Pedig ez nem így van, csak hát sütésben mindig is jobb voltam, mint főzésben.

A családi munkamegosztás, hogy anyukám (aki szintén paleózik) hétvégén főz annyit, hogy csütörtökig általában kitart, péntekre kell csak főznöm valami gyorsat, cserében én sütök Neki sütiket, ha megkívánja. Ő nem olyan édesszájú, mint én:)

Mára már nem volt ebédünk, így összedobtam egy gyors rakott zöldséget (a régi nagy kedvencem, a rakott krumpli mintájára).
Valami mennyei lett!

2 személyre:
450 g fagyasztott zöldség (karfiol, brokkoli, répa mix)
3 főtt tojás
kolbász és zsíros szalonna
3 tojássárgája
kevés kókusztejszín

A zöldségkeveréket zöldfűszeres sós vízbe főztem 15 percet.
Addig kis serpenyőben a kockára vágott zsíros szalonnából pörcöt sütöttem, szűrőkanállal kiszedtem, és a zsírban a feldarabolt kolbászkákat is elősütöttem.
Szűrőkanállal azt is kiszedtem, a megmaradt zsírt a 3 tojássárgájához kevertem, meg egy kis kókusztejszínt is löttyentettem hozzá (ezzel a szósszal locsoltam meg, mint régen a tojássárgájával elkevert tejföllel).

Fogtam egy kerek jénait, szórtam az aljára pörcöt, a főtt zöldségek felét, egy sor kolbászt, majd beterítettem tojás karikákkal, és meglocsoltam a szósszal.
Ezt megismételtem, és fedővel együtt beraktam a sütőbe, hogy összemelegedjen az egész.

A két kicsivel megettük majdnem az összeset, csak azért hagytam egy keveset, mert ezt Gábornak is meg kell kóstolnia!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése