2012. október 26., péntek

Egy "kedves" orvos ismerősömmel folytatott levelezés


A tegnapi naplóbejegyzésem nagy port kavart (a facebook-ra is belinkeltem, na itt vétettem nagy hibát). Sokan vannak, akik gratuláltak, biztattak, sőt, tanácsot kértek, de vannak azért az ismerőseim közt olyanok is, akik ellenzik és egészségtelennek tartják a paleolit életmódot.
Ezt a levélváltást muszáj megörökítenem, mert akkor talán lecsendesedek belül (sértő és felháborító a hangvétele).

Anyukámtól azt tanultam, mindent meg lehet mondani, csak nem mindegy, hogy hogyan. Hát úgy látszik "kedves" börtönorvos volt-ismerősömnek ezt nem tanította meg senki. Sajnálom! 

Kedves Jutka!
Én nem akarlak meggyőzni semmiről, mert nekem igazából mindegy mit eszel. Valóban szép eredmény amit elértél testsúlycsökkentésben. A kérdés azonban felmerül bennem: van-e jogom mások egészségét befolyásolni, akár veszélyeztetni, és saját önértékelésem, önigazolásom céljából felhasználni úgy hogy ő egyáltalán nem tud tenni ellene vagy védekezni. A paleolit táplálkozás nyugaton mint divat már lecsengett, ide azonban minden később érkezik. A mai népesség elhízása a túlzott fogyasztásnak, a mozgásszegény életmódnak köszönhető. A paleolit elmélet véleményem szerint már azzal meginog, hogy olyan "kezeletlen" alapanyagokat te már sehol sem kapsz mint a kőkorban. Számos ország populációja él jóval tovább mint a magyarok, pedig pl. nagy tésztafogyasztók, úgy mint az olaszok. Nem beszélve arról, hogy a múlt század elejéig az átlag életkor 27 év volt.
Találtam egy jó összefoglaló cikket egyébként:
Véleményem szerint, ami nem csak orvosi, hanem keresztényi alapokon nyugszik: egy tehetetlen kis emberke egészségét veszélyeztetni a saját igazságom érdekében, szerintem ez bűn. A koncentrációs táborokban is ezt csinálták. Tudod honnan származik az hogy mennyi a napi C vitamin szükséglete az embernek? A koncentrációs táborokban az embereken kikisérletezték hogy mennyi C vitamint kell megenni hogy még éppen ne legyen skorbutjuk. Aki paleolut, de akár vegetáriánus diétát tartat a gyerekével, pláne a magzatával, nem sokban különbözik ettől a kisérletezéstől. Én úgy gondolom, hogy ezt mindenképpen lelki vezetővel is meg kell beszélni, akivel nyiltan meg kell tárgyalni azt hogy milyen érvek és ellenérvek vannak a diéta mellett, és milyen veszélyei lehetnek. Ne haragudj lehet hogy kicsit kemény voltam, de nagyon érzékenyen érintenek a gyermekeket érő inzultusok.



Köszi a véleményed, és a belinkelt cikket is! Még nem olvastam sehol paleo-ellenes cikket (csak a Schobert Norbiét, akinek a véleményére nem adok, és akinek a paleo konkurencia).
De ha a magzatra nézve káros lenne a paleolit táplálkozás, már kihalt volna az emberiség a kőkorban:)
Szóval ne aggódj, egészséges 3. gyermekünket meg fogom Neked mutatni a 2013-as sikondai táborban!
Te gabonával és tejjel eteted-itatod a családodat, szíved joga!
Hálát adhatsz a Jóistennek, ha egyik se lesz ételallergiás, autoimmun beteg vagy rákos!
A hiánybetegségről meg annyit, hogy én világ életemben vasszegény voltam, még vas tabletta szedésével se tudtam a minimális határérték fölé tornázni a vasat a véremben. De most (még terhesen is) a vérképem teljesen tökéletes, és ez nekem bizonyíték, nem légből kapott elméleti cikk az interneten!
Úgyhogy bocs, nem sikerült meggyőznöd!
Jó egészséget kívánok, mert az a legfontosabb!
Judit  


Nem is akartalak meggyőzni.
Az én gyerekem már egyébként volt rákos. Nem a kajától. Az allergia és a daganatos betegségek általános alapja sem itt keresendő. Nem halt ki az emberiség de nem élt tovább 30 évnél. Pl. kimutatott tény hogy a vegetáriánusok kb. 7-8 évvel élnek rövidebb ideig mint a vegyes, de kiegyensúlyozott étrenden élők. A paleolith diétával kapcsolatban nem tudok ilyen kutatásról 1. rövid ideje van a piacon, 2.nincsenek sokan. Véleményem szerint a paleolith táplálkozás leginkább Szendi Gábor anyagi helyzetére van a legjobb hatással. Könyve bevezetőjében már számos olyan csúsztatással és hamis állítással indít, mely az egész hitelességét megkérdőjelezi. Néhány apró nyelvtani csúsztatással tényeket bizonytalan feltevésekké degradálni hiteltelen. Lehet azt mondani, az hogy a fű zöld az egy feltételezés, de nem bizonyított, de ezzel azért a tudományos világot nem fogja meggyőzni. Ez a diéta beleillik a testkontroll, az Atkins diéta és egyéb divatos diéták sorába melyeknek átmeneti fellendülése az egészségesebb élet és a testsúlycsökkenés reményét váró embereknek köszönhető. Ma már szinte senki sem emlékszik a 80-90-es években volt divatos testkontrollos diétára, amiről számos könyv, riport született. Véleményem szerint ez teljesen analóg és elméletét és kialakulását tekintve megegyezik a keresztény szekták kialakulásának történetével. Kiollózuk a nagy egyházak (orvostudomány) tanaiból azokat amik nekünk tetszenek, amik pedig nem azt keményen ostorozzuk és hibának tévedésnek tartjuk (Szűz Mária tisztelet pl., vagy szénhidrát evés). Magunk mellé állíthatunk embereket akik előtt hitelesnek tűnik, nem ismerik vagy nem akarják ismerni az igazságot. Nem lesz sok követője, de annyi éppen hogy a vezető (elmélet kidolgozója) jól megél belőle. Ennyi. Én is tudom hogy el vagyok hízva, de ezért nem a nyugati táplálkozást okolom hanem magamat, mert én eszek sokat. Ennyi. Na jó étvágyat és vigyázz a babára.

Köszi, a jó étvágy megvolt a finom paleolit töltött paprika mellé, amit ma a Gastroyal-tól rendeltem!
Azt hiszem inkább kitöröllek az ismerőseim közül, hogy ne izgasd magad az én paleolit táplálkozásom miatt, nehogy szívinfarktust kapj vagy agyvérzést, hisz egyébként is nagy rizikófaktorú vagy a testsúlyod miatt.
További szép életet és jó egészséget kívánok!
Judit


Ettől függetlenül is nehéz és fárasztó délelőttöm volt, terveztem a lánykáimmal aludni egyet, de annyira felspannolt ez a vita, hogy most nem tudnék elaludni!

Tisztelettel megkérem a tisztelt olvasótáboromat, hogy ezt a bejegyzést ne kommentálja! Aki velem ért egyet, az olvasson tovább, és próbálja ki a receptjeimet, aki a másik féllel, az törölje ki a blogom címét a kedvencek közül, és ne hergelje magát azzal, hogy az én "botrányos és veszélyes" életmódomról olvas!


És így zárult a dolog:

Azért még csak annyit hogy ne haragudj, most megértettem hogy megbántottalak. Nem ismerjük annyira egymást hogy ilyeneket írhattam volna neked. Sajnos hirtelen ember vagyok és előfordul hogy először cselekszem azután gondolkodom (szerencsére egyre ritkábban de ez pont ilyen eset volt). Szeretnék tőled bocsánatot kérni, bocsáss meg hogy megbántottalak.


Bocsánatkérés elfogadva!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése