2018. december 10., hétfő

Mézes krémes

Ilka lánykám 3. születésnapjára mézes krémes tortát sütöttem. Annyira ízlett mindenkinek, hogy biztosan még sokszor fogom készíteni, nem csak torta formájában. Íme a kép és a recept hozzá:
Kétféle tésztát kell hozzá sütni, mindegyikből 2 lapot. Gesztenyés tészta: 3 tojás 2 ek méz 50 g gesztenyeliszt Mandulás tészta: 3 tojás 2 ek méz 50 g darált mandula Piskóta-szerű, úgy is kell összekeverni (fehérjéket csipet sóval kemény habbá, sárgákat a mézzel, majd a szárazanyaggal össze, óvatosan hozzá a habot). 175 fokon 10 percet sütöttem (sütőpapírt raktam a tortaforma aljára, amit szépen le lehetett húzni a lapokról, amikor kisültek. Krém: Na ez bonyolultabb, és nem is tudom pontosan leírni, mert nem mértem, csak raktam bele mindent, hogy ne legyen olyan folyós. Az biztos, hogy 1 zacskó vaníliás Nyírfacukor márkájú puding port és 1 zacskó Anyasüti márkájú Krémes darakása port főztem össze 7 dl kókusztejben. Nem igazán akart besűrűsödni. Végül lekapcsoltam alatta a lángot, kevergettem még, és megkóstoltam. Nem volt elég édes, így raktam hozzá eritritet, amitől még hígabb lett. Zselatin port oldottam fel forró vízben, azt is hozzákevertem, hűtőbe raktam, időnként kevergettem. De még így sem lett tölthető krém állaga. Végső elkeseredésemben útifűmaghéjat daráltam le kávédarálón és kevertem a krémebe. Ez már elég volt. Összeállítás: gesztenyés lap + krém fele + mandulás lap + házi baracklekvár + gesztenyés lap + krém másik fele + mandulás lap Hűtőbe raktam, és olvasztott csokival csak másnap reggel kentem meg. Délután szeltük föl, és irtó jól összeértek addigra az ízek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése