2014. január 25., szombat

Apukám nálunk ebédelt

Sokat gondolkodtam rajta, mivel kínáljam apukámat, aki mindig csak gúnyolódik az én paleósságomon, fintorogva mondogatja, hogy egy kis kenyértől nem lenne semmi bajom.
De azért készségesen megsüti nekem a töpörtyűt tej nélkül:)

Ma úgy jött hozzánk látogatóba, hogy a 3/4 3-as busszal ment vissza Dombóvárra, így meghívtam ebédelni, és elfogadta (eddig sose evett nálam, inkább elment a korábbi busszal).
Azért hozott magával 3 szelet fehér kenyeret, biztos ami biztos:) A gyerekek el is kunyizták tőle nagy részét, nekik ez kuriózum, főleg a Borinak:)

Leves: brokkoli-cukkini krémleves pirított szeletelt mandulával

Fő fogás: fasírt (kicsit túl sós lett, mert tiszta sót használtam, de a fiúknak ízlett)
              rántott hús (sertéscombból, kókuszliszt, tojás, szezámliszt panírban)
              karfiol-répa-hagyma párolt köret

Desszert: "túró"krémmel töltött gesztenyelisztes piskótatekercs vegyes erdei gyümölcsös fagyival

Piskóta:
3 tojást szétválasztottam. Fehérjéket kemény habbá, sárgákat 2 ek eritrittel habosra kevertem.
A sárgájához 2 ek gesztenyelisztet szórtam, kevés habbal lazítottam. A többi fehérjehabot lazán kevertem hozzá, és szilikonsütőlappal kibélelt tepsibe terítettem (kb. gáztepsi felébe).
170 fokon 15 percet sült, majd konyharuhára borítottam, lehúztam róla a sütőpapírt.

"Túró"krém:
10 tojásfehérjéből Totu-t csináltam, 214 g "túró" lett belőle.
Turmixgépbe szórtam, adtam hozzá vaníliaport, eritritet, Cocomast és citromlevet, ízlés szerint (kóstolgattam).
1 dl vizet felforraltam, belekevertem egy kis tasak agar-agart (zselatinporral is működik), és nyakon öntöttem ezzel a "túró"krémet.
Tálba kapartam, hűtőben pihentettem, majd megkentem vele a piskótát és feltekertem.

Vegyes erdei gyümölcs fagyi:
Turmixgépbe raktam
1 fagyasztott banánt,
2 maroknyi fagyasztott vegyes erdei gyümölcsöt,
Cocomas-t
mézet ízlés szerint.
Homogénre kevertem, műanyag tálkába mélyhűtőbe raktam.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése