2013. december 24., kedd

Karácsonyi menü 2013

Szenteste természetesen halászlé (Csicsóka étteremből rendeltük) paleós gyufatésztával.

Sütöttem bejglit a Paleolit Magazinban lévő elmirás recept alapján. Nem kellett aggódnom, hogy szétreped-e sülés közben, mivel már a feltekerés során szétrepedezett a tészta, főleg a mákos (azt csináltam előbb). Aztán a diósnak a tésztájához raktam még egy kevés vizet, így hajlékonyabb lett:)
Nem volt elég édes, de azért ehető:
szaloncukrok és bejgli
Szaloncukor: csináltam kókuszosat, csokimázzal be is vontam, és rumos-mogyorósat (tavaly ezek már bejöttek, nem újítottam).
Dombóváron lesz bolti paleós-marcipános szaloncukor is, Paleokosártól rendeltük.

3-féle aprósütit sütöttem: mézeskalácsot, csokigolyót és az elmaradhatatlan téli varázs biscottit. Ez utóbbit rendesen elégettem, amikor szenteste délutánján visszaraktam még a sütőbe légkeverésre, hogy legyen újra ropogós. Azért mi paleósok megeszegetjük, de fotó nem készült róla.
Sós ropogtatnivaló: tökmagos ropogóst sütöttem, és sós mandulát pirítottam a sütőbe.
/a tökmagos ropogós receptjét a tökmag-liszt zacskójáról vettem: 3 tojás, 1 kk só, 1 kk pirospaprika, kevés foghagyma-por (vagy 1 gerezd zúzott fokhagyma), 100 g tökmagliszt. Kiolajozott szilikonos sütőpapírra kiterítjük, kézzel vékony téglalappá formázzuk, rádlizóval bevágjuk a tetejét finoman, sütés után szétszedhető). Légkeveréses sütőben 180 fokon 15 perc, majd 160 fokon 20 perc./
Boldog, békés karácsonyt kívánok minden kedves olvasómnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése