2013. március 25., hétfő

Kókuszkocka


Még tegnap álltam neki (megsütöttem a piskótát) és ma fejeztem be (csokimázba mártás + kókuszreszelékbe forgatás).
Finom!

Piskóta:
7 tojás
7 ek xukor
7,5 dkg darált kókuszreszelék
2,5 dkg kókuszliszt
csipet só

A tojásokat szétválasztom. A fehérjéket a csipet sóval kemény habbá verem. A sárgájákat a xukorral fehéredésig keverem (robotgéppel).
Sárgájába óvatosan beleforgatom a fehérjét, majd a "lisztet".
Sütőpapírral kibélelt kis tepsibe öntöm, 150 fokon jó sokáig sütöm (volt vagy egy óra, figyelgettem).

Amikor kihűlt, kiborítottam, lehúztam a papírt róla és kockákra vágtam.

Csokimáz:
Először kókuszzsírt olvasztottam tűzhelyen, kakaóport és nyírfacukrot kevertem bele, de a xukor kristályosodott, nem olvadt el, és így lett egy csokis-xukros kristályos masszám és barna lében úszott:(
Állítólag kókuszcukorral ez működik, de azom pont nincs itthon.
Ma újrakezdtem: kókuszzsírt olvasztottam mikróban egy kis tálban, kakaóport kevertem hozzá és folyékony édesítőt. Belemártogattam a piskóta-kockákat, majd megforgattam kókuszreszelékben.

Olyan, mint az eredeti, csak az édesítő-szertől van egy kis utóíz a szájban. A csokimázon még van mit finomítani:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése