2012. december 2., vasárnap

Vasárnapi ebéd

Mama felülmúlhatatlan húslevesét vettem elő a fagyasztóból:)

Második fogásnak narancsos-mézes csirkét sütöttem és sült répa volt a köret hozzá:


Narancsos-mézes csirke:
Kicsontozott és bőr nélküli csirke felsőcombokat vettünk, így csak sózni és borsozni kellett. Hagytam állni, aztán kizsírozott tepsibe raktam a husikat, alufóliával letakartam és 200 fokos sütőben fél órát sütöttem.
Engedett vizet, azt leöntöttem.
1-2 ek mézet összekevertem 1 dl 100%-os narancslével, és ezzel locsoltam meg a husikat, és egy narancsot raktam mellé (gerezgekre szedve).
Visszatoltam a sütőbe, légkeveréssel sütöttem pirulásig.

Sült répa:
Nagy répákat megpucoltam, ujjnyi vastagra felkarikáztam, sós vízben félig puhára főztem.
Leszűrtem, zsírt melegítettem egy serpenyőben és kisütöttem a főtt répakarikákat, mintha sültkrumpli lenne, majd papírtörlőre szedem, sózom és eszem:)

Másnap a maradék husi mellé megint répát sütöttem, de kicsit variáltam: vékonyabbra szeltem (gyalultam), és főzés nélkül simán zsírban kisütöttem. Ropogós lett és még finomabb, mint a főzött-sütött. Ráadásul gyorsabban el is készült. Igaz, két ragtapasz került a kezemre, de ez már a "tupivári" gyalu élessége és az én bénaságom miatt:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése