2012. szeptember 29., szombat

Almás-habos pite

A Kifőztük magazin 2012/októberi számában volt még egy paleós recept, mégpedig édesség.
Megcsináltam, de az almás tölteléket kicsit elsokalltam (nem dekára, hanem darabra volt megadva a receptben az alma mennyisége).
A tésztával nem voltam elégedett, így kicsit módosítottam rajta, felhasználtam a maradék mag-darálékjaimat és szuper guszta és még annál is finomabb süti kerekedett ki belőle.


Tészta:
8 db tojássárgáját 1 ek xukorral gépi habverővel kikevertem. 230 g vegyes darálékhoz (nagyrészt dió volt, kevés mák és kevés mandula) tettem 1 tk sütőport, összekevertem a tojásos masszával.

30x18-as tepsit kikentem kókuszolajjal, belenyomkodtam a masszát. Ráterítettem az almás tölteléket, és 150 fokos sütőbe raktam 20 percre.

Az almás töltelékhez almát reszeltem le kis lyukú reszelőn, fahéjjal megszórtam és kis lángon kicsit dinszteltem.

20 perc után kivettem, és rákentem a tojásfehérje habot (8 tojásfehérjét 1 ek xukorral és fél citrom kifacsart levével vertem keményre). Újra betettem a sütőbe még 20 percre.

Soha életemben nem sikerült még olyan tojáshabos sütit készítenem, amin kihűlés után se esett össze a hab réteg. Hát ezt is megértem:)))

Ajánlom jószívvel mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése