2012. április 21., szombat

Kakaós csiga expressz

Egész nap alig ettem valamit, nagy rohanás volt, és estére kókuszlisztből készült palacsintát terveztem sütni. De nem sikerült:) Egyszerűen nem lehetett megfordítani, olyan állaga volt, hogy ahogy alá akartam nyúlni, morzsálódott. Későn jutott eszembe, hogy csinálhattam volna belőle császármorzsát, és az 5. kukába kapart palacsinta után kiöntöttem a masszát a lefolyóba:(

Hirtelen ötlettől vezérelve nekiálltam a kakaós csigának. Múltkor nem sikerült valami jól, de ez most szinte tökéletes lett:


Tészta:
25 dkg szeletelt mandulát ledaráltam,
5 dkg kókuszliszt
3 dkg xukor (ledarálva)
1 kk sütőpor
csipet só
2 kis tojás
5 dkg puha ghí
Összegyúrni, 2 szilikonos sütőpapír között kinyújtani.

Krém:
10 dkg folyékony ghí
4 ek xukor
2 ek kakaópor
Összekeverni, kenhetővé hűteni.

A kinyújtott tésztát feltekerni, megkenni a kakaós krémmel, óvatosan feltekerni, ujjnyi szeletekre vágni, szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatni, 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütni.

Szép lett, finom lett, és hogy a kényeztetés teljes legyen, kókusztejből kakaót is csináltam hozzá:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése