2012. március 15., csütörtök

Tökfőzelék

Drága anyukám tökfőzeléke csak a nevében tökfőzelék, egyébként köze sincs a hagyományos, szakácskönyvek alapján készült tökfőzelékhez.
Kollégiumi szobatársaim annó tökpörköltnek hívták, mert nem sápadt sárgás-fehér, tele lisztes habarással, hanem szép pirosas-narancssárgás, pörköltszaftos.

Mivel teljes mértékben paleós, és ahogy nőttem, egyre jobban megszerettem, így ma elkészítettem, holnap az lesz a böjti ebéd (ezt még Gábris is szereti).

Úgy kezdődik, hogy zsírt olvasztunk. 2 kisebb hagymát félbe, majd karikákra szeleteltem, megfonnyasztottam a zsíron.
Lehúztam a tűzről, egy teáskanál pirospaprikát kevertem hozzá.
Mélyhűtött gyalult tököt belezuttyantottam (1 kilós, és a kapor is benne volt a zacskóban).
1-2 evőkanál 10%-os ecet is kell rá, és vegeta, ízlés szerint (kóstolgattam).

Fedő alatt rotyogtattam pár percet, nem kell neki sok idő, és kész is.

Tükörtojással és paleós kenyérrel fogom enni. A család többi tagja répafasírttal és tönkölylisztből készült házi kenyérrel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése